Ook Volkswagen heeft wat klaar voor de SEMA show

Volkswagen SEMA 2012

Morgen start de SEMA show in Las Vegas en ook Volkswagen heeft wat bijeengespaard om morgen op het tuninggeile publiek los te laten.

Zo is er de APR-VW Vortex Beetle Turbo met 500 pk, een Beetle voorzien van een APR GTX turbo stage IV, high performance intercooler en aangepaste CPU. Ook werden verschillende onderdelen versterkt om het vermogen de baas te kunnen. Een H&R ophanging houdt het ding stabiel, in combinatie met Volkswagen Racing StreetSport+ camberplaten en H&R sway bars.

Iets minder strak in het vermogen, maar nog altijd een pak meer dan in je dagdagelijkse Beetle, is de Beach Battle Beetle. Die krijgt een FMS bodykit en een surfplankdrager. Daarnaast is er ook een ontvouwbaar douchesysteem. Snel naar de golven? Dan maak je gebruik van de 400 pk die de motor voortbrengt. Dat gebeurt dankzij een Revo technik turbo en een nieuw uitlaatsysteem.

Nog wat braver is de Galpin Auto Sports Beetle met een hot rod geïnspireerd design. Zijn gechopte dak en tweekleurige Onyx Black/Candy Apple Red kleurenstelling brengt hem weer wat dichter bij de jaren '60. Hij krijgt dikke 20 inch Porsche design velgen en is verlaagd.

De Rotiform Beetle krijgt airride (al niemen ze het zelf liever Air Lift Suspension) en concave wielen met Nitto banden. De wagen wordt ook matgrijs aluminium gewrapt.

Laatst gepubliceerd

Reacties (11)

Plaats een reactie
Yvesw 11:18
afbeelding van Yvesw

Nu is het wachten op de 4motion Beetle RSI. Komaan VAG doe eens gek! Oh nee wacht, we hebben het hier over VAG...

Techno Patat 11:49
afbeelding van Techno Patat

Je bedoelt VAG dat eventjes een auro met 1000pk maakt omdat de eigenaar dat wilde?
Of je bedoelde het concern dat een 6.0l v12 diesel maakt en het vervolgens in een zeecontainer gooit?

Ik vind auto's ook meestal doodsaai van VAG! Maar dat ze geen toffe projectjes hebben is zeker geen waar! Dat kan je (in mijn ogen dan) zeggen van bmw. Het laatste zotte dat zij deden was de M1! Alles daarna was soms wel origineel, maar nooit eens uit het niets met een peoject komen dat precies geen slaagkansen heeft...

Yvesw 11:54
afbeelding van Yvesw

@Patat: Een wagen van +1miljoen euro maken voor een select publiek (lees: 0,000000000004% van de bevolking) is in mijn ogen niet "gek". Dat is gewoon hautain haantjes gedrag....
Maar oké, ik zal mijn uitspraak lichtjes aanpassen: "VAG doe nog eens gek voor het gewone volk en geef ons een -relatief- betaalbaar leuk ding"
Beter? :-p Want ze kunnen nog wel wat leren van de BMW M135i

Techno Patat 12:16
afbeelding van Techno Patat

De m135i is leuk, maar niet echt gek te noemen, het is niet dat ze als enige een deftigenmotor in een kleine auto lepelen...

MichelAngelo 15:33
afbeelding van MichelAngelo

bwanee, ze moeten eens bij Nissan gaan kijken daarvoor... zou wel leuk zijn om een nieuwe -maar wel oldstyle- Beetle te zien met +500pk.... of zoiets geflipt doen met een lupo'tje of een polo'tje, gelijk Renault indertijd met die gelikte Clio V6 middenmotor. (kwijl)

nu moet ik toegeven dat -trekt uw tenen in want kga der wellicht op trappen- ik die nieuwe scirocco toch ook geen alledaagse grijze muis vind. na al die jaren kan ik nog altijd nie beslissen ofdat ik hem mooi vind of niet... maar ge kunt wel van ver zien dat het een Scirocco is en alléén een Scirocco kàn zijn. Bij Bmw... Z8... met haar verbluffende looks... en vanaf dan ist gelijk smeerkaas: aangenaam en zeker niet slecht... maar steekt rap tegen.
Mijn mening int kort? qua design zijn de Fransozen de duitsers de laatste jaren serieus aant voorbijsteken en qua durf... Aziaten hebben altijd al mijlen verder gezeten. RX7's, RX8's, Supra's, s2000's, EVO's, Juke R's, GTR's, GT86's, etc....... just gelijk de Kamikaze's indertijd in hun Zero's (Mitsubishi) hebben die mannen altijd al bloedlinke risico's gepakt, da zit in hun bloed. alhoewel dat laatste voorbeeld misschien ietwat controversieel is, verandert niks aan de feiten... en pas op, ik ga niet german-bashen hoor, de wagen waarin ik tot nu toe het meeste plezier heb beleefd als gewone jongen die géén testritjes kan gaan doen als job (>:-p) was toch ook een Duitser.... voor Spaanse markt weliswaar maar toch...

Yvesw 15:57
afbeelding van Yvesw

@Zeebonk: Mijn tenen worden niet betrapt (en ik heb nochtans schoenmaat 45) in verband met de scirocco. Prachtige wagen MAAR -en die zag je al van mijlenver aankomen- waarom moeten ze er dan weer per sé een lame-o 2liter diesel met 136pk in lepelen? Maakt hem een serious uncoole wagen imo. Om dan nog maar te zwijgen over het feit dat de Golf R wel 4WD krijgt en de "sportievere" Scirocco enkel FWD.

@Patat: Noem mij één VAG product waar ze - in betaalbare bakjes- een deftige motor in lepelen? Het zal altijd bijna dubbel zo duur zijn dan mogelijke concurrenten.

MichelAngelo 16:17
afbeelding van MichelAngelo

Schoenmaat 45?! schrijft da nie te luid of dedie van mij gaat weer beginnen met haar clichévragen, kheb haar al gezegd dat dat alléén geldt voor zwarte kerels.
Omdat ze mij naar het schijnt op basis van mijn schoenmaat gekozen heeft, hahah, haddekik haar goed liggen, de proppen krantenpapier van in de winkel zaten der nog in!

ot: ge hebt gelijk dat ze het te voorzichtig aangepakt hebben met die 2.0 huisvaderdiesel, maar die lenen zich wel goed voor tuning he, met 250pk begint het al op iets te trekken... maar dan idd met 4wd of rwd aub, in ieder geval niet meer uitsluitend fwd vanaf +200pk...

Yvesw 16:39
afbeelding van Yvesw

Ik kan alleen maar uw versie van het verhaal beamen ;) De teleurstelling is dan inderdaad meermaals klein (hebt ge hem, klein? eh? eh?), maar het is hun eigen schuld! Met hun onrealistisch verwachtingsgedrag!

ot: 250 ponny's kunnen ze toch niet uit die 2liter halen hoor. Toegegeven, waarschijnlijk wel, maar dan wordt hij zo betrouwbaar als een Alfa. En dat kan toch nooit de bedoeling zijn. :)
Ergens rond de 220pk ligt de max. En 220pk in een diesel is leefbaar maar niet "daar gaat mijn schoenmaar 45 van in de lucht" snel...

Techno Patat 20:27
afbeelding van Techno Patat

De 2 l van vag laat zich tot 190 pk maximum tunen, meestal maar tot 170!

De prijs daar spreek ik niet over Michel, maar hoeveel merken doen er nog projectjes als eventjes een 6.0 v12 diesel maken? Bmw en mercedes maken al geen V8 diesels meer, laat staan v12's!
De veyron is ook een grote kostenpost voor vw hoor! Op de originele maken ze al veel verlies, laat staan op al die speciale die ze moeten ontwikkelen om ze kwijt te graken... Dat noem ik toch heldenprojectjes hoor! Bij bmw zijn het allemaal berekende risico's (als het er al 1 is...)! Mercedes heeft nog een geschifte 6.0 v12 biturbo, of een 6.2 v8! Maar ook dat was een duidelijk berekend risico!
Na de clio V6 is er ook niets meer uit frankrijk gekomen... De enige 'geschifte' projecten die ik me direct kan bijhalen zijn de lotus t201838201 (die f1 wagen voor het rijke plebs, ik ken de naam niemer) en de juke R!

En over uw voorbeeldjes: de juke R is brits hoor! Het heeft zelfs serieus gestoven tussen nissan uk en nissan omdat alles achter hun rug gebeurde! Moest hij niet zo goed onthaald zijn gingen er koppen rollen! Nu kunnen ze niet anders dan toegeven...

Yvesw 22:26
afbeelding van Yvesw

@Patat: Om nog wat extra dwars te liggen en weerwoord te bieden, de V12 in de Q7 was gewoon afgeleid van de motor uit de R10 TDI Lemans wagen dus ze moesten hem niet maken, gewoon wat finetunen en in de Q7 lepelen. Eerder een gevalletje: "Wat hebben we hier nog in het schap liggen?"

Uit de VAG 2l halen ze -mits wat extra gefoefel- meer uit hoor:
http://www.br-performance.be/nl-be/chiptuning/1-wagens/54-volkswagen/312...

De Veyron, daar kan je eeuwig over blijven discussiëren, mij zegt het ding geen éne knoet. Toegegeven, technisch is het een hoogstandje, maar dan wel met het typische saaie VAG-uiterlijk. Bij mij wekt het alleen maar de reactie: "dus daarom betaalt iedereen €3000 te veel voor een Golf, zodat de rijken zonder smaak een totaal absurde wagen kunnen kopen" op. Ik kan alleen maar blij zijn dat andere merken (Ferrari, Pagani, McLaren, etc) zich niet hebben laten vangen aan de Veyron. Anders zaten we nu met een generatie "supercars" waar je geen knoet mee kan aanvangen op bochtige wegen. Iedereen kan hard een gaspedaal indrukken en dat verheerlijkt de Veyron alleen maar...

Is zien wat ik hier nog af te kraken heb ;-)... Oja:
Ik vind net als knobeeZ dat de Fransen net wel de "gekke" kant zijn opgegaan. Bijna alle Franse wagens beroeren me. De DS-lijn is ON GE LOOF LIJK, Renault kom uit het niets met de Twizzy (en gezinswagens voor -10.000 euro (Dacia)), Peugeot... Tja, blijft Peugeot :p
Alhoewel! De Peugeot 508 RXH, toch wel gewaagd. DS4 hybrid, ook nooit verwacht, etc...

Bij mij speelt vooral het punt: VAG is de grote jongen op de markt, de grootgeldverdiener, maar wel door smaakloos voorgekauwen rijstepap aan te bieden. En toegegeven, mensen willen graag smaakloze voorgekouwen rijstepap -liefst nog in het grijs met 16" wieldoppen-, maar in mijn ogen ga je dan nooit de prijs winnen voor "coolste" constructeur, dan mag je nog V12's in zeecontainers gooien...

Ik wacht op je wederwoord ;-)

Techno Patat 15:16
afbeelding van Techno Patat

Coolste constructeur worden ze sowieso nooit! Maar dat ze daar bij vag eens iets zotters durven doen dan bij de andere merken blijft als een paal boven water staan in mijn ogen!
De japanners hadden leuk speelgoed zoals zeebonk zegt, maar enkel omdat ze in japan niet aan te slepen waren!

Dat de veyron saai is valt in het echt dik mee als je hem hoort brullen op de Ring ;)! Maar dat het geen bochtenwonder is geef ik ook toe! Maar toch, hoeveel japanners staan er 's morgens op en denken: ik wil een auto maken die minstens 400 rijdt op z'n sloffen terwijl je nog airco hebt, geniet van je b&o systeem en je wat comfortabeler in je zetel nestelt! Het is een technisch meesterwerk dat voortkwam uit een brainfart van een zotte duitser!

De ds3 is een verbouwde c3, kost hun bijna geen geld voor ontwikkeling! En de rest is er door het succes van die eerste. Weer een berekend(is dat nu D of T? Ik en die stomme regel gaan echt niet goed samen!) risico dus.
De twizzy is er doordat ze moesten voor de subsidies! Toegegeven, hun batterijen systeem (batterijenstations maken ipv naftstations) is uniek, maar echt iets 'zot'? Nope! De dieselhybride is dan weer iets unieks, maar slecht uitgewerkt. Wat mij dan weer doet denken: snel snel ontwikkeld?

De v12tdi zijn 2 v6tdi's aan elkaar gewerkt! Iets dat veel simpeler klinkt dan het is! En een racemotor ombouwen naar een verfijnd ding is sowieso niet simpel! Kijk naar Porsche met de Carerra GT! Beste motor ooit, maar heel erg lastig te rijden. Dat wil je niet in een Q7 die de helft van m'n huis waard is...

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws