
Met 290 pk op zijn voorwielen is de Golf GTI TCR al geen doetje. Het Duitse ABT doet er echter nog een schepje bovenop, want ze tillen de 2-liter voorin richting de 340 pk. Omdat meer nu eenmaal beter is, toch?
De TCR is VW's eerbetoon aan de huidige generatie GTI. Een uitzwaaimodel dat met 290 pk moet tonen dat Volkswagen weet hoe voorwielaangedreven raketten in elkaar te steken. Ruimte voor meer stuwkracht is er echter altijd, vraag dat maar aan ABT. Want die tillen het vermogen richting 340 pk.
Rappe Golf
Dankzij die 50 extra paarden weet de GTI TCR een top te halen van 265 km/u. De honderd? Die tik je vanuit stilstand aan in 5,4 tellen. Waarden die je eerder bij een vierwielaangedreven Golf R verwacht, niet bij een GTI'tje.
Ben je dan ook zo'n tot 400 stuks gelimiteerde Clubsport S misgelopen, dan is dit je kans om diens prestaties te evenaren. Al schuilt er één addertje onder de middenconsole, want waar de Clubsport S de voorwielaandrijving koppelde aan een handbak is deze TCR steevast uitgerust met een DSG-automaat. Kleine domper op de feestvreugde.
Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)-
Door andre123 3 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)-
Door Waxweazel 3 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 3 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 3 jaar geleden