Porsche Cayenne S Hybrid

Een Porsche Cayenne die presteert alsof hij een dikke V8 in het vooronder heeft liggen maar slechts de uitstoot en het verbruik realiseert van een veel bescheidenere viercilinder. Dit is wat Porsche tracht te bereiken met zijn Cayenne Hybrid. Om het gewenste resultaat te verwezenlijken volstaat het niet om louter enkele brandstofbesparende maatregelen door te voeren.

 

Onder de motorkap van de Hybrid ligt een 3.0l V6 DFI motor met 333pk en 324Nm koppel die wordt bijgestaan door een 52pk sterke en 221Nm aan koppel grote elektromotor en een 38Kw NiMH sterke batterij. Deze combinatie zorgt ervoor dat de Cayenne Hybrid zeer vlot voor de dag komt en een sprintje naar de 100 kan afhandelen in een tijd van 6.8seconden. De CO2 uitstoot zou daarentegen zo'n 20% lager liggen dan bij de standaard Cayenne S.

De transmissie wordt verzorgd door een automatische versnellingsbak met 8 verzetten waarvan de 2 hoogste in feite overdrives want de topsnelheid wordt reeds bereikt in de zesde versnelling. In de hoogste versnelling kan de Cayenne S Hybrid een constante snelheid van 138km/h aanhouden op enkel en alleen elektriciteit.

De in de Cayenne gebruikte techniek zou na verloop van tijd ook zijn weg moeten vinden naar de recent onthulde Panamera.

via motorauthority

Een Porsche Cayenne die presteert alsof hij een dikke V8 in het vooronder heeft liggen maar slechts de uitstoot en het verbruik realiseert van een veel bescheidenere viercilinder. Dit is wat Porsche tracht te bereiken met zijn Cayenne Hybrid. Om het gewenste resultaat te verwezenlijken volstaat het niet om louter enkele brandstofbesparende maatregelen door te voeren.

 

Onder de motorkap van de Hybrid ligt een 3.0l V6 DFI motor met 333pk en 324Nm koppel die wordt bijgestaan door een 52pk sterke en 221Nm aan koppel grote elektromotor en een 38Kw NiMH sterke batterij. Deze combinatie zorgt ervoor dat de Cayenne Hybrid zeer vlot voor de dag komt en een sprintje naar de 100 kan afhandelen in een tijd van 6.8seconden. De CO2 uitstoot zou daarentegen zo'n 20% lager liggen dan bij de standaard Cayenne S.

De transmissie wordt verzorgd door een automatische versnellingsbak met 8 verzetten waarvan de 2 hoogste in feite overdrives want de topsnelheid wordt reeds bereikt in de zesde versnelling. In de hoogste versnelling kan de Cayenne S Hybrid een constante snelheid van 138km/h aanhouden op enkel en alleen elektriciteit.

De in de Cayenne gebruikte techniek zou na verloop van tijd ook zijn weg moeten vinden naar de recent onthulde Panamera.

via motorauthority

Laatst gepubliceerd

Reacties (5)

Plaats een reactie
Tom 20:25
afbeelding van Tom

Welkom in de hel, hier zijn uw sleutels van uw nutteloze en lelijke wagen. 8 vitessen = ni leuk denk ik zo.

Als ge dan toch ne Crapyenne "moet" hebben die iets properder en zuiniger zou moetten zijn , pak dan de TDI.

Deze wagen is zo belachelijk als hij groot en lelijk is (vanbuiten , want vanbinnen is het niet zo ruim als je zou verwachten)

epic 23:59
afbeelding van epic

fail

190d 12:11
afbeelding van 190d

C02 is uitgevonden om de chinezen op hun producten te belasten. Ze hebben immers alleen maar steenkoolenergiecentrales waardoor ze 70% van de uitstoot door industrie vertegenwoordigen. Verwacht dus een CO2 belasting op chinese producten binnenkort.

Tom 12:59
afbeelding van Tom

CO2 uit wagens is maar een minuscuul vervuilingsprobleem, als je het bekijkt voor alle vervuilers tesamen. Spijteg genoeg hebben de groentjes en sommige anderen dit niet door...

yoran 11:13
afbeelding van yoran

ik heb het al gezegd, en ik zeg het nogmaals: een groter probleem is de uitstoot van fijne stofdeeltjes bij diesels waar geen partikelfilter op zit

Uw reactie