Seat is nooit een verkoopbom geweest, en met de crisis verkopen ook zij alleen maar minder. De Seat Exeo was alvast een stap in de goede richting. Met het aansnijden van vier marktsegmenten is Seat al een pak beter vertegenwoordigd. Met een nieuwe Ibiza ST zouden ze daar graag wat continuïteit in brengen. Een kleinere en lichtere estate zou Europa warm moeten maken in 2010.
Europa is voor Seat een misschien soms onbekend terein. Want met 1/4 verkochte wagens alleen in Spanje kan je het geen super marketing noemen. Misschien tijd om het thuisland wat meer op zich zelf te laten draaien en de focus leggen op bv. Oost-Europese landen? Het kan ze alvast geen kwaad doen. Financieel gezien zorgde ze vorig jaar voor 78 miljoen euro verlies bij moederbedrijf Volkswagen.
Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
amaai ja,dat ze daar nog niet opgekomen zijn
Door andre123 1 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Als er nu eens een station-versie van zou zijn, dan zou het nog interessanter zijn. Die extra...
Door Waxweazel 1 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 1 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 1 jaar geleden