Meteen na het uitbrengen van de Evora coupé (2+2 configuratie) was het duidelijk dat Lotus plannen had om een open versie uit te brengen. Uit de laatste geruchten blijkt nu dat deze door het leven zal moeten gaan met twee zitplaatsen minder. Volgens de ingenieurs is er gewoon niet genoeg plaats om het stoffen dakmechanisme te herbergen en zou het rijgedrag te ernstig beïnvloedt worden door de ongunstige gewichtsverdeling die dit met zich teweeg zou brengen. Het mag duidelijk zijn dat Lotus met de Evora de aanval op Porsche heeft ingezet. Om de Cayman, en in dit geval Boxster zo goed mogelijk van antwoord te dienen moet alles uit de kast gehaald worden.
Ook om die reden heeft Lotus beslis om de Evora volgend jaar te voorzien van automaat met flippers achter het stuur. Naast de open variant komt er ook nog een model dat voorzien is van een supercharger. Die moet rond de 400 pk uit de 3,5 liter V6 weten te halen. Nu braakt die zo’n 276 pk uit. De superchargervariant moet rond 2011 verschijnen, de cabrio een jaar later.
Via motorauthority

Meteen na het uitbrengen van de Evora coupé (2+2 configuratie) was het duidelijk dat Lotus plannen had om een open versie uit te brengen. Uit de laatste geruchten blijkt nu dat deze door het leven zal moeten gaan met twee zitplaatsen minder. Volgens de ingenieurs is er gewoon niet genoeg plaats om het stoffen dakmechanisme te herbergen en zou het rijgedrag te ernstig beïnvloedt worden door de ongunstige gewichtsverdeling die dit met zich teweeg zou brengen. Het mag duidelijk zijn dat Lotus met de Evora de aanval op Porsche heeft ingezet. Om de Cayman, en in dit geval Boxster zo goed mogelijk van antwoord te dienen moet alles uit de kast gehaald worden.
Ook om die reden heeft Lotus beslis om de Evora volgend jaar te voorzien van automaat met flippers achter het stuur. Naast de open variant komt er ook nog een model dat voorzien is van een supercharger. Die moet rond de 400 pk uit de 3,5 liter V6 weten te halen. Nu braakt die zo’n 276 pk uit. De superchargervariant moet rond 2011 verschijnen, de cabrio een jaar later.
Via motorauthority
Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
amaai ja,dat ze daar nog niet opgekomen zijn
Door andre123 1 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Als er nu eens een station-versie van zou zijn, dan zou het nog interessanter zijn. Die extra...
Door Waxweazel 1 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 1 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 1 jaar geleden