Ik begin me stilaan af te vragen of je de Porsche Cayenne wel mooier kan laten maken door hem bij een tuner te laten passeren. TechArt, één van de bekendste tuners van Porsches, nam de Cayenne nu onder handen met een over-the-top resultaat. Eerder zagen we ook al een Ruf-versie en een Status Design-outfit bekvechten om de prijs voor de lelijkste conversie. Bedenk dan nog dat de TechArt Cayenne de dieselmotor als krachtbron heeft, en je gaat helemaal lopen.De TechArt Aerokit 1 houdt onder andere een extra voorspoiler, dakspoiler en een aantal koelsleuven in. De klant kan daarbij kiezen voor 21" of 22" alu velgen.
De dieselmotor werd misschien nog het zwaarst van al aangepakt. Het vermogen van de 3.0 V6 diesel van Audi-origine steeg van 240 naar 290pk. Het koppel ging van 550Nm naar 630Nm. Daardoor gaat de TechArt een flink stuk sneller naar de andere kant van de 100km/u, maar liefst 0,6s (van 8.3 op de originele Cayenne naar 7.7 op de TechArt). Toch konden ze bij het Duitse tuningbedrijf de o-zo-belangrijke CO2-uitstoot van 244g/km van de originele configuratie handhaven. Dan toch nog iets goed gedaan, zullen we maar denken.



Bron: Motorauthority
Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
amaai ja,dat ze daar nog niet opgekomen zijn
Door andre123 1 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Als er nu eens een station-versie van zou zijn, dan zou het nog interessanter zijn. Die extra...
Door Waxweazel 1 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 1 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 1 jaar geleden