Soms kan de voortdurende vraag leiden tot een daadwerkelijk aanbod. Een goed dat nog niet bestaat, kan omwille van die vraag geproduceerd worden om uiteindelijk aan de wensen van de consument te voldoen. Bij Volkswagen lijkt zulk een proces aan de gang. Daar overwegen ze de productie van een GTD-variant van hun net vernieuwde Polo. De vernieuwde Golf werd reeds voorzien van een GTD en GTI-variant, een sportievere variant met cijfers die toelaatbaar zijn inzake uitstoot en verbruik. Het is datzelfde pad dat VW wil belopen met haar Polo.
In verband met de GTD zeggen insiders het volgende: “We wouldn’t rule it out, it’s still early days for the new Polo. The diesel mix isn’t as strong in the supermini segment but should there be significant demand for it, we would consider it.”
De GTI zou er op haar beurt moeten komen in de lente volgend jaar. Die zou voorzien worden van het 1.4l turbogevoerd motorblok. De mini-suv, convertible- en estate-versie van de Polo zouden allemaal nog moeten volgen in diezelfde periode.
via autocar
Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
amaai ja,dat ze daar nog niet opgekomen zijn
Door andre123 1 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Als er nu eens een station-versie van zou zijn, dan zou het nog interessanter zijn. Die extra...
Door Waxweazel 1 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 1 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 1 jaar geleden