Lancer Evo en WRX STI aan de diesel

De geruchten over de komst van een WRX STI met diesel in de tank gaan al langer de ronde. Met de steeds strenger wordende Europese normen inzake CO2 uitstoot ziet Subaru alleen een uitweg met diesel. Autocar denkt dat die nieuwe generatie diesel-WRX STI 200 pk vermogen zal krijgen en 400 Nm koppel. De Subaru wordt daarmee meer dan ooit de hot hatch van de hernemingen.

Worden de benzinemotoren dan opgeborgen? Zeker niet. Er zal nog steeds geopteerd kunnen worden voor de schitterende benzineblokken. Er komt er zelfs een nieuwe bij, gebasseerd op de 1.5 liter die momenteel in de Impreza ligt.

Grote concurrent is de Lancer Evo. Haar antwoord op de CO2 normen in Europa is de hybride technologie. Eerst was er sprake van een gas-hybride, maar die plannen werden al snel opzij geschoven. Ze hebben bij Mitsubishi gekozen voor de diesel-hybride-technologie en zouden daarmee de CO2 uitstoot graag onder de 200 gram per kilometer houden. Aan de vierwielaandrijving wordt niet geraakt.

Reacties: 2 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties (2)

Plaats een reactie
Wim 10:44
afbeelding van Wim

diesel dat geloof ik toch niet

Techno Patat 14:17
afbeelding van Techno Patat

thoja, het kan, diesel heeft wel een beetje de karakteristieken van rallymotoren, dus het zou nog wel ergens een beetje passen in die evo's/wrx'...

Maar aan de andere kant denk ik dat ze die auto's meer aan de man gaan brengen zoals vw dat nu doet met de GTD, niet het topmodel, maar wel een leuke auto die goed stuurt en er 90% van het belgisch wagenpark onderuit rijdt ...

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws