Nummer 4.099, dat is de laatste van de reeks Murciélago's. De eer gaat naar een LP 670-4 Super Veloce, bestemd voor een Zwitserse klant.
In 9 jaar - de Murcié is sinds 2001 op de markt - kende hij een hele hoop varianten en vermogensupgrades, al begon het allemaal bij de 6.2 V12 met 580 pk. Later werd de basis een 6.5 V12 met 640 pk. De laatste versie is de LP 670-4 SV, die de 0-100 km/u in 3.2 seconden haalt en er pas mee ophoudt bij 342 km/u. De Murciélago is met zijn 4.099 geproduceerde eenheden de meest gebouwde Labmorghini V12.
Lamborghini zorgde voor een feestelijke uittocht van dit laatste exemplaar, dat samen met een hele stoet legendarische V12-voorouders (350 GT, Miura, Countach en Diablo) door Sant'Agata Bolognese naar het merkmuseum reed. De opvolger is inmiddels de nodige testrondjes aan het rijden en zal waarschijnlijk worden voorgesteld op de autoshow in Genève.


Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
amaai ja,dat ze daar nog niet opgekomen zijn
Door andre123 1 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Als er nu eens een station-versie van zou zijn, dan zou het nog interessanter zijn. Die extra...
Door Waxweazel 1 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 1 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 1 jaar geleden