Het was dertig jaar geleden dat Volvo het in België nog zo goed deed. Het (nu chinese) merk had 15.000 ingeschreven voertuigen vooropgesteld maar overtrefte dat getal met een totaal aantal ingeschreven voertuigen van 17.042. Ten aanzien van 2009 is dat dik 31% meer. Daarmee verovert Volvo een marktaandeel van 3,1 procent op de Belgische markt. Het succes is volgens Volvo te danken aan het grote assortiment en de groene motoren.
Algemeen directeur Bart Crols bevestigde dat CO2 normen een als maar belangrijker verkoopsargument wordt. Daarnaast weet Volvo al jaar en dag uit te pakken met veiligheid. Hun Collision Warning met Pedestrian Detection is daarvan een mooi voorbeeld.
Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
amaai ja,dat ze daar nog niet opgekomen zijn
Door andre123 1 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Als er nu eens een station-versie van zou zijn, dan zou het nog interessanter zijn. Die extra...
Door Waxweazel 1 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 1 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 1 jaar geleden