Maybach werkt aan zijn comeback

Maybach's laatste creaties waren alles behalve een succes. Er werden 800 te verkopen exemplaren per jaar vooropgesteld, maar ze wisten er nooit meer dan 400 per jaar aan de man te brengen. Het missen van alle verkoopsdoelstellingen en het in elkaar stuiken van de economie zorgde ervoor dat Maybach wel eens van de kaart zou kunnen worden geveegd. Maar CEO Dieter Zetsche ontkende dat op de Autoshow van Detroit. "Alles ligt nog open" zo klonk het. En Autocar meent inside informatie te hebben over een eventuele opvolger.

De grootste fout die Maybach destijds maakte was het gebruiken van een oud en dus goedkoper platform van de S-klasse. Omdat het de bedoeling was de wagen met winst te verkopen wouden ze de productiekosten 'relatief' laag houden. Het probleem dat zich twee jaar later stelde is dat de Maybach 57 en 62 niet mee konden met hun tijd. De nieuwste technologie kon er niet op worden toegepast en vele klanten haakten af en/of stapten over naar Rolls Royce, die met hun Ghost gouden zaken doen.

De volgende generatie Maybach zou nu worden gebouwd op het basis van de nieuwste S-klasse, dat platform heet W222. Daarmee zou hij meteen beter moeten rijden en zou hij vooral een pak aan technologie kunnen bieden. Daarmee wil Maybach nu het beste en het nieuwste kunnen bieden, wat wel mag voor zulke bedragen. Ook het nieuwe Magic Ride systeem zal worden toegepast op de nieuwe Maybach. Daarmee willen ze Rolls Royce met hun Phantom voor zijn, die wordt vervangen in 2016. Verwacht wordt dat we de eerste tekenen van leven van het nieuwe model in 2013 zullen zien.

Reacties: 0 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws