Porsche plant Ferrari 458 concurrent

Porsche wil opnieuw een supercar in haar gamma dat het kan opnemen tegen knallers als de Ferrari 458, een Lamborghini en/of Mc Laren. Dat zijn geen watjes, en net daarom gaf moederonderneming Volkswagen nog geen groen licht voor de productie ervan. Porsche zou opteren voor een middenmotor met goed 550-600 pk. Daarvoor zou hun 3.6 liter motor in aanmerking komen (momenteel in de GT2 RS), of de 3.4 liter V8 (uit de RS Spyder-racewagen), samen met een elektrisch blok, dat momenteel fungeert in de 918 Spyder.

Porsche plant 2.500 à 3.000 stuks per jaar te gaan produceren van zowel een coupé- als een spyder-variant. Porsche CEO, Mathias Muller, maakte bekend dat de ontwikkelingen ervan zich al in een gevorderd stadium bevinden. De ideeën voor een design zijn er al, het is nu vooral kijken in welke mate een wagen boven de 911, maar onder de 918 spyder, economisch gezien haalbaar is.

Technisch zou Porsche niet kiezen voor een stalen constructie, wel voor carbon, samen met verhard plastiek. Porsche heeft een hoop ervaring met die materialen. Zowel de Carrera GT als de 911 GT2 RS maken al gebruik van die lichte materialen. Initieel werd gedacht dat Porsche het spaceframe van de Audi R8 ging gebruiken, maar dat wordt nu tegengesproken volgens de bron bij Autocar. Porsche zal onderdelen gebruiken van de Boxster, Cayman en de 911. “It is entirely possible that we could use a front end that’s similar but not necessarily the same as the 911’s, including components such as the axle and suspension,” - "The rear end wouldn’t be unlike that of the Boxster/Cayman in architectural terms, just bigger to accommodate a larger mid-mounted engine and gearbox installation, while providing greater overall length and width than the 911.

Reacties: 10 reacties

Tags

Laatst gepubliceerd

Reacties (10)

Plaats een reactie
TdM 12:51
afbeelding van TdM

Kan Porsche nog wel echte sportwagens maken? :p

Ponrow 14:52
afbeelding van Ponrow

@ Tdm: Vraag ik me soms ook af :D

Yvesw 16:36
afbeelding van Yvesw

Dus porsche is tegenwoordig geen "supercar" bouwer meer? Tja, nu ik er over nadenk, 500+pk in een doos met het gewicht van een geschoren poedel is inderdaad niet supercar waardig.
Waar gaat dit naartoe... *zucht*

TdM 17:25
afbeelding van TdM

Hahaha Yvesw :p ik vind het wannabe sportwagens :p

Yvesw 19:42
afbeelding van Yvesw

@TdM: Ik ben ook geen fan van Porsche, heb er zelfs minder mee dan met dacia, maar geloof me, kwalitatief/prestatie gericht zijn het fantastische auto's...

En ik doelde eigenlijk vooral op het feit dat ik heel de "supercar" marketing wat beu ben...
Een Ferrari 458 is GEEN supercar, evenmin dat een SLS/ Murciélago supercars zijn...
Het zijn prachtige SPORTwagens die spijtig genoeg door de pk wedloop volgepropt zitten met onnodige pk's.

Een supercar is een wagen van een heel ander oogpunt. Een zo extreme, baanbrekende, schrikwekkende wagen die ergens helemaal alleen vanboven in de tabellen van alle mogelijke cijfers zwengelt... Type: Veyron, Koenningeitje, Misschien zelfs de Zonda.
Een wagen waar je van weet dat je hem misschien nooit in je leven gaat tegenkomen...

Dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening :)

TdM 21:31
afbeelding van TdM

@Yvesw: Eigenlijk vind ik dat je volledig gelijk hebt! Dat zijn idd gewoon sportwagens (Porsche wannabe sportwagens :p) ma dat zei ik ook ;)

Yvesw 22:13
afbeelding van Yvesw

@TdM: Ik weet dat je aan mijn kant staat hoor :p
Het is alleen maar om de andere op het juiste pad te helpen en te laten zien dat ze niet altijd zomaar de marketing moeten volgen :)

Kenny 18:51
afbeelding van Kenny

@ Yvesw, helemaal correct. Onder 'supercars' versta ik nog steeds de übers, diegenen die je niet zo direct zal tegenkomen in het wild...

Vandaag de dag wordt een sportwagen nogal snel, en onterecht, een supercar genoemd. Vroeger had je bv. de 959 als supercar (gelijkwaardig aan de Veyron van vandaag) en de 911 een sportwagen. En daar stopte het.

Anonieme gebruiker 23:03
afbeelding van Anonieme gebruiker

Daarvoor zou hun 3.4 liter V8 motor in aanmerking komen (momenteel in de GT2 RS), of de 3.4 liter V8, samen met een elektrisch blok, dat momenteel fungeert in de 918 Spyder.

3.4 V8 in de GT2 RS? Goe bezig mannen... Overleest daar niemand met kennis ter zake de artikels voor ze verschijnen?

Pieter Aertgeerts 23:44
afbeelding van Pieter Aertgeerts

@Anonieme gebruiker: dat is uiteraard een typfout, onze excuses. Het is inmiddels aangepast.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws