Terugroepactie: Benzinepomp S60 bezorgt Volvo kopzorgen

Volvo roept een aantal nagelnieuwe S60's terug. Reden daarvoor is een probleem met de software voor de benzinepomp. De software zou niet compatibel zijn met alle pompen en daardoor bestaat de kans dat de brandstofpomp sputtert, met een haperende motor als gevolg. In het slechtste geval kan een ongeval het gevolg zijn, al is dit tot op heden niet voorgekomen. Volvo stuurt alle 7.558 eigenaars van een S60 gebouwd tussen 18 november 2010 en 5 mei 2011 een uitnodiging om het euvel te laten verhelpen door de Volvo-verdeler.

Reacties: 7 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties (7)

Plaats een reactie
TdM 23:22
afbeelding van TdM

Ik zou graag een reactie van Patat horen ;)

Techno Patat 01:02
afbeelding van Techno Patat

Ik dacht het al :p! Wel tdm ik zeg: hahahahaha daarom zeg ik dus altijd tegen mensen dat ze volvo's in diesel moeten kopen! Die nafte's van volvo verbruiken te veel, klinken niet zoo lekker (behalve de 5 cilinders) EN zijn nu nog onbetrouwbaar :p!

Neenee volvo's moeten een 5 cilinder diesel hebben (zoals de mijne): lekker geluidje, tonnen koppel en toch zuinig en betrouwbaar :)!

Waxweazel 02:03
afbeelding van Waxweazel

Gebruikt Volvo nog altijd dezelfde 2.0 diesel van Renault ?
Hun 1.6 diesel is die van PSA, dat weet ik wel.

TdM 10:24
afbeelding van TdM

@ Patat: Goed geantwoord! ;)

Techno Patat 12:55
afbeelding van Techno Patat

@wax: ik moet je bij de twee teleurstellen! Hunn2.0 diesel is een in huis ontwikkelde 5-cilinder

Hun 1.6 tdiE is eentje van oud concerngenoot ford maar die van renault (toch? Hun heel oud concerngenoot) heeft dacht ik wel als basis gediend! Maar het kan ook zijn dat ik de bal volledig mis sla! Want het is die 1.6tdi of de 2.0t, ktwijfel nu!

Waxweazel 13:48
afbeelding van Waxweazel

@ Techno Patat :

Ge slaat de bal inderdaad totaal mis :p
De 1.6 diesel is die van PSA (Peugot & Citroen dus). Vergelijk eens de specificaties van Volvo V50 1.6D met die van een Peugot 308 1.6HDi. Zelfde pk, koppel, zelfde aantal cc's (boring en slag), gewicht en dergelijke.
De huidige 2.0 diesel van Volvo is niet meer eentje van Renault, maar de vorige generatie was wel degelijk de 2.0 dCi van Renault.
Dit kon je ook herkennen aan de specificaties.

Techno Patat 14:51
afbeelding van Techno Patat

Ik bedoel de benzine: de 2.0t benzine heeft dan als basis het renault blok van vroeger maar is doorontwikkeld! Ik dacht dat het de 1.6 diesel of de 2.0 turbo was, maar kwist niet meer zeker welke!

En die 1.6 diesel ligt zeker ook bij ford, want ik herriner me een artikel waarin de 1.6 iets van engine van het jaar, of zuinige auto van het jaar werd, en toen viel de fiesta, s40,v50,c30, en dergelijke in de prijzen!

Het kan dat hij van origine bij psa komt, maar Volvo komt eraan door ford :)!

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws