Seat mikt opnieuw op Europa voor realisatie groei

Hoe belangrijk de lancering van de Seat Leon ST is, blijkt uit een interview van Automobil Produktion met Jurgen Stackmann, CEO bij Seat. Het is slechts een pion in de groei die Seat wil verwezenlijken.

Waar zijn voorganger James Muir vooral China wilde aanspreken om de broodnodige verkopen te realiseren, wil Jurgen Stackmann opnieuw op Europa focussen. De Seat Leon ST moet 50 procent van de verkopen van de Leon op zich nemen, om maar een idee te geven welke last op diens schouders rust. Behalve de vijfdeurs hatchback, de SC coupé en de ST stationwagon zou er nog een kleine crossover op het programma staan, al is daar nog niets over beslist. Wat wel beslist is, is dat er tegen eind 2014 een vierwielaangedreven variant van de Leon ST zal komen. Sinds de lancering van de Mii, de Leon en de Toledo steeg de verkoop van Seat met 9 procent tot 151,836 stuks, en dat terwijl de verkopen in Europa met 7 procent zakten.

stoelendans

Jurgen Stackmann volgde in mei James Muir op. Die werd opzijgeschoven nadat de verlieslatende cijfers van Seat bleven aanhouden. Andreas Offermann zal vanaf september de sales en marketingafdeling van Seat leiden. Vanaf die datum neemt Muir de rol van head of global coordination voor de nationale verkoopsafdelingen van Volkswagen op zich, een rol die eerder werd ingevuld door Offermann. Stoelendans alom dus.

Auteur: Auteur: Sven
Reacties: 0 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws