Jaguar XJ Supersport kust de vangrails

Jaguar-XJ-Crash

Jaguar heeft net zoals BMW en Aston Martin een Ring Taxi. Deze staat in de gebouwen nabij de Nordschleife en moet het potentieel van hun sport sedan aan te tonen. Dat ging tot voor kort altijd goed...

De crash gebeurde deze zondag tijdens de touristenfahrten. De chauffeur ging te hard door de bocht en kwam in het gras terecht. Aangezien er maar heel weinig room for error is knalde de wagen behoorlijk stevig tegen de vangrails.

The Jag.

De XJ SuperSport (rijtest) is uitgerust met een 5.0 V8. Die heeft 510 paarden en 625 Nm koppel. De gebruikte Ring Taxi is 100% zoals je hem koopt. Buiten de vier racezetels, 4-punts gordels en een op maat gemaakte rolkooi. Er vielen uiteraard geen gewonden.

Auteur: Auteur: Yannick
Reacties: 4 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties (4)

Plaats een reactie
Dequal 16:12
afbeelding van Dequal

'Uiteraard geen gewonden', vind ik nogal een gemakkelijke onderstelling want blijft wel een serieuze klap en je weet niet met hoeveel inzittenden ze erin zaten.

Linkervoorwiel staat wel behoorlijk scheef ook achteraf.

Yannick 16:17
afbeelding van Yannick

http://www.vandaag.be/binnenland/133096_straatracers-rijden-wagen-met-vier-inzittenden-van-de-baan.html

deze mensen zijn tegen 120 per uur gelanceerd, over kop gegaan en in de gracht gekomen op hun dak. Hadden niets. Aangezien die GL waarschijnlijk even veilig is als de jaguar is dit een lichte crash. Heb ook gezocht of er gewonden gevallen waren bij deze crash en daar spraken ze er nergens over.

Adriaan 09:37
afbeelding van Adriaan

Een bizar rem maneuver net voor de crash. Vind het raar dat een professionele cheuffeur op dat punt zo alles dicht slaagt, en zelf niet eens probeert in te sturen. Precies dat die maar begint te sturen wanneer hij op het gras zit. Vanop mijn bureau stoel met mijn experten oog lijkt dit mij een beginners foutje, maar ja, beste stuurlui...

Techno Patat 13:18
afbeelding van Techno Patat

Ik denk dat hij ofwel afgeleid was en te laat begon te remmen. Vandaar dat hij pas op het gras stuurde! Rechtdoor kan je veel meer snelheid minderen om dan de slag te beperken. Damage control is iets dat je als goede rijder moet kunnen aanvaarden. Er komt een punt waarop je beseft dat je het niet meer kan redden en dan moet je het zo veilig mogelijk maken voor jezelf en je passagiers ipv toch nog hopeloos aan dat stuur draaien...

Maar ik vermoed vooral eerder een technisch mankement! Aangezien er een band helemaal blokkeert. Bij een auto anno 2013 kan je dat praktisch niet meer hebben, en al zeker niet enen van dat niveau! Ergens de abs die compleet los sloeg, of iets anders wat ervoor zorgde dat hij niet kon remmen zoals gewenst...

Uw reactie