
Morgen wordt 'ie pas officieel gelanceerd, het internet heeft er vandaag al plaatjes van. En eindelijk krijgen we de achterkant te zien.
Die achterkant krijgt dezelfde - relatief zielige - uitlaatjes die we ook al zagen op de M135i. Verder merken we dat de achterlichten de 2-reeks precies wat ontgroeid zijn (lees: veel te groot). In het algemeen zit de lijn echter meer dan goed. Tegenover de - bijna uit de handel genomen - 1-reeks coupé, ziet dit er gewoonweg strak gelijnd uit. Ook de voorkant is er ééntje om u tegen te zeggen. Al heeft vooral het M-pakket hier zeggenschap over.
Sneller dan een BMW M3
Een e46 M3 met net iets minder power, maar wel met moderne technologie. Zo kan je de M235i het best samenvatten. In realiteit is de kleine rakker zelfs sneller dan de best sturende M3 aller tijden. De e46 M3 heeft 5,2 seconden nodig om de honderd aan te tikken, de M235i doet dit waarschijnlijk in 4,8 seconden. Allemaal dankzij de achttrapsautomaat natuurlijk.
Ook het gewicht blijft binnen de perken. Net zoals de e46 M3 legt de 2-reeks 1.470 kilogram in de schaal. Waar de M235i dan weer wel zijn voorsprong haalt is het koppel. De e46 M3 had 365 Nm koppel, de M235i heeft - dankzij Turbo Turbo - zo maar eventjes 450 Nm koppel. Begin je te begrijpen waarom we hier zo hard naar uitkijken?
Morgen (25 oktober 2013) vindt de officiële voorstelling plaats van de 2-reeks, tot dan kan je kwijlen bij de al gelekte foto's:




Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
amaai ja,dat ze daar nog niet opgekomen zijn
Door andre123 1 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Als er nu eens een station-versie van zou zijn, dan zou het nog interessanter zijn. Die extra...
Door Waxweazel 1 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 1 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 1 jaar geleden