
Begin deze maand toonde Suzuki dat het de Baleno terug vanonder het jaren 90-stof haalde. Meer dan een beeld van z'n profiel kregen we echter niet. Vandaag geven de Japanners een stuk meer informatie en foto's vrij.
Toegeven, het spannendste dat je dit jaar zal zien is de Baleno niet. Desalniettemin oogt het een stuk lekkerder dan die andere no nonsense hatchback van Suzuki, de Celerio. Visueel leent de Baleno penstreken van de iK-2 concept die werd voorgesteld op het autosalon van Genève. Meest opvallend is daarbij de grille die twee chromen vleugels heeft tot aan de koplampen. Een beeld van de achterkant geeft Suzuki nog niet vrij.
BoosterJet
Onderhuids gebruikt de Baleno een nieuw platform dat volgens Suzuki 'lichtgewicht is maar toch ultra stijf'. Onder de kap twee torretjes; een 1.0-liter BoosterJet benzine en een 1.2-liter DualJet. Die laatste kan je trouwens bekijken als een soort van semi-hybride. De DualJet beschikt namelijk over 'Smart Hybrid Vehicle by Suzuki' (SVHS), een systeem dat remenergie terugwint en die kracht gebruikt voor het starten, wegrijden en voeden van de elektronica. Prijzen en een exacte lanceringsdatum krijgen we binnen enkele weken op het autosalon van Frankfurt mee.

Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
amaai ja,dat ze daar nog niet opgekomen zijn
Door andre123 1 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Als er nu eens een station-versie van zou zijn, dan zou het nog interessanter zijn. Die extra...
Door Waxweazel 1 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 1 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 1 jaar geleden