
Volgens een onderzoek door Dacia in het Verenigd Koninkrijk weet meer dan de helft van de respondenten niet waarvoor alle knopjes op de wasmachine dienen. Technologie is té gecompliceerd geworden volgens het merk en het trekt daartegen ten strijde.
'Simpel is slim', dat is het kernstatement van waaruit Dacia altijd vertrekt wanneer het nieuwe technologie wil implementeren in een productiemodel. Technologie moet er niet aan boord zijn omdat het simpelweg technologisch is. Nee, chauffeurs moeten er ook daadwerkelijk iets aan hebben. Waarmee het Roemeense merk stiekem een sneer geeft naar de techoorlog die verschillende - vooral Duitse - merken aan het voeren zijn. Volgens Dacia gebruiken miljoenen mensen maar de helft van de functies die moderne toestellen aan kunnen. Waardoor het bedrijf in twijfel stelt hoe nuttig die gizmo's nu echt zijn voor de gebruiker.
'We doen geen zinloze technologie', aldus Dacia. 'We zijn trots op het feit dat we onze klanten exact geven wat ze nodig hebben voor een aanvaardbare prijs.' Sja, kan je de Roemenen eigenlijk ongelijk geven?
Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)-
Door andre123 3 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)-
Door Waxweazel 3 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 3 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 3 jaar geleden