
Volvo heeft de populariteit van de Polestar 1 onderschat, want de vraag van klanten is zo groot dat de wachttijd oploopt tot maar liefst 10 jaar (!). Wees er dus maar zeker van dat Volvo hier iets aan gaat doen.
Een 600 pk sterke plug-incoupé van een nieuw sportmerk. Volvo ging er prat op dat klanten er voor gingen vallen maar niet in de bosjes zoals ze het nu doen. Om even te verduidelijken; Volvo stelde voorop om 500 stuks per jaar te gaan bouwen. Ondertussen zijn er echter al 5.000 potentiële klanten, waardoor de wachttijd voor klant nummer 5.000 dus oploopt tot 10 jaar. Verre van ideaal natuurlijk, waardoor Polestar wel eens klanten kan verliezen.
Het zorgt er alvast voor dat het submerk van Volvo overweegt om de productie stevig op te schroeven, door twee shiften te draaien in de nieuwe fabriek in Chengdu (China). Een fabriek die trouwens nog niet eens gebouwd is en pas midden volgend jaar de productie kan starten van de Polestar 1.
Slachtoffer van zijn eigen succes dus, deze 1 en dan komt er binnenkort nog een sedanversie bij die de Tesla Model 3 in het vizier neemt.
Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
amaai ja,dat ze daar nog niet opgekomen zijn
Door andre123 1 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Als er nu eens een station-versie van zou zijn, dan zou het nog interessanter zijn. Die extra...
Door Waxweazel 1 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 1 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 1 jaar geleden