Het is Volvo menens met zijn nieuwe strategie

2018-volvo-freewire

Volvo wil minder een autobouwer en meer een aanbieder van mobiliteitsdiensten worden. Dat het de Zweden menens is, blijkt uit de overname van FreeWire Technologies, dat ‘draagbare’ batterijen voor elektrische auto’s ontwikkelt.

Straks opent het salon van Los Angeles zijn deuren en staat er op de stand van Volvo geen enkele auto. De Zweden willen op die manier aantonen dat ze zichzelf meer zien als een aanbieder van mobiliteitsdiensten dan als een autoconstructeur. Tegelijk heeft het merk in het verleden al laten verstaan dat elektrificatie een belangrijk punt wordt in de ontwikkeling van zijn auto’s. De twee thema’s komen mooi samen in de overname van FreeWire Technologies, een bedrijf uit San Francisco dat mobiele herlaadmogelijkheden voor elektrische auto’s ontwikkelt. Concreet gaat het om grote en zeer krachtige batterijen die zeer hoge laadvermogens kunnen ontwikkelen en die dankzij wieltjes of zelfs een aanhangwagen gemakkelijk kunnen worden verplaatst. Bekijk het als een alternatief voor een noodgenerator, maar dan met een veel hoger vermogen (en geen uitstoot).

Auteur: Auteur: Bert Troubleyn
Reacties: 0 reacties

Tags

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws