
Auto's zullen en moeten stiller worden van Europa. Zonder uitzondering voor sportieve modellen. Waardoor zelfs uitlaatvirtuoos AMG de dans niet ontspringt. Verwacht je de komende jaren dan ook aan auditief gecastreerde sportwagens. Bedankt, Europa.
Niet dat AMG aan de alarmbel trekt maar tegenover Australische media liet Bastian Bogenschutz, de man achter de Mercedes-AMG A 45, wel vallen waarom AMG's nieuwste opvallend stiller is. Met dank aan Europa, aldus Bogenschutz. Want de EU wil dat uitlaten elke 2 jaar een stuk stiller worden. Een lokale beleidsbeslissing met een globaal effect, want voor automerken is het vaak te duur om een EU-uitlaatsysteem en een non-EU-systeem te ontwikkelen. Waardoor iedereen stiller uitlaatgeborrel krijgt.
Het is niet enkel een probleem voor AMG trouwens, want ook andere automerken met sportieve wagens in het gamma kampen met het probleem. Waardoor automerken - net zoals Mercedes - steeds vaker grijpen naar de MP3-oplossing. Anders gezegd; ze brengen het verloren uitlaatgeluid naar het interieur via een digitale recreatie. Een alternatief, dat wel maar heus geen oplossing. Genieten nu het nog kan dus. Want voor je het weet klinkt de nieuwe C 63 AMG niet meer luider dan een leasingdiesel.
Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
amaai ja,dat ze daar nog niet opgekomen zijn
Door andre123 1 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Als er nu eens een station-versie van zou zijn, dan zou het nog interessanter zijn. Die extra...
Door Waxweazel 1 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 1 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 1 jaar geleden