
BMW heeft een nieuwe CEO en dat zullen ze intern geweten hebben. Oliver Zipse, de nieuwe man aan de top, spoort werknemers er op aan om het beter te doen dan de rivalen, zonder excuses. Daarmee wil de CEO snel het gat dichten dat Audi en Mercedes hebben gecreëerd.
Waar voormalig CEO Harald Krueger niet in wist te slagen wil kersvers BMW-CEO Oliver Zipse wel zijn stempel op zetten; BMW terug aan de top van de Duitse premiummerken zetten. Een stek die het verloor aan Mercedes én Audi.
Broeksriem aantrekken
Zipse spreekt dan ook klare taal aan de werknemers van het bedrijf. "In plaats van de schuld bij de huidige situatie, politiek landschap en specifieke individuen te leggen moet een positieve sfeer er voor zorgen dat we ten volle onze opportuniteiten kunnen benutten. Hoe moeilijker de job, hoe innovatiever de oplossing,' aldus Zipse.
Een klassiek gevalletje van minder klagen, harder werken dus. Al gaat Zipse nog verder:
"We moeten niet de beste zijn in alles maar we moeten wel veel beter zijn dan onze concurrentie in alles wat we doen. Niet enkel met onze producten en services maar ook in onze processen, structuren en kosten."

Lees je daar door de lijnen door, dan merk je dat Zipse er geen problemen mee heeft om BMW als merk te stroomlijnen. Kostenbesparing, harder werken, dat soort zaken. Een evolutie die Mercedes enkele jaren geleden ook door ging en er voor heeft gezorgd dat het merk met de ster momenteel aan de top van de Duitse drie staat (Mercedes, Audi, BMW). Maar Zipse... die aast op het kroontje van Mercedes, laat dat duidelijk zijn.
Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)-
Door andre123 3 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)-
Door Waxweazel 3 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 3 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 3 jaar geleden