BMW’s nieuwe CEO duidelijk: Minder klagen, betere auto's maken

bmw zipse work hard

BMW heeft een nieuwe CEO en dat zullen ze intern geweten hebben. Oliver Zipse, de nieuwe man aan de top, spoort werknemers er op aan om het beter te doen dan de rivalen, zonder excuses. Daarmee wil de CEO snel het gat dichten dat Audi en Mercedes hebben gecreëerd.

Waar voormalig CEO Harald Krueger niet in wist te slagen wil kersvers BMW-CEO Oliver Zipse wel zijn stempel op zetten; BMW terug aan de top van de Duitse premiummerken zetten. Een stek die het verloor aan Mercedes én Audi.

Broeksriem aantrekken

Zipse spreekt dan ook klare taal aan de werknemers van het bedrijf. "In plaats van de schuld bij de huidige situatie, politiek landschap en specifieke individuen te leggen moet een positieve sfeer er voor zorgen dat we ten volle onze opportuniteiten kunnen benutten. Hoe moeilijker de job, hoe innovatiever de oplossing,' aldus Zipse.

Een klassiek gevalletje van minder klagen, harder werken dus. Al gaat Zipse nog verder:

"We moeten niet de beste zijn in alles maar we moeten wel veel beter zijn dan onze concurrentie in alles wat we doen. Niet enkel met onze producten en services maar ook in onze processen, structuren en kosten."

bmw zipse work hard

Lees je daar door de lijnen door, dan merk je dat Zipse er geen problemen mee heeft om BMW als merk te stroomlijnen. Kostenbesparing, harder werken, dat soort zaken. Een evolutie die Mercedes enkele jaren geleden ook door ging en er voor heeft gezorgd dat het merk met de ster momenteel aan de top van de Duitse drie staat (Mercedes, Audi, BMW). Maar Zipse... die aast op het kroontje van Mercedes, laat dat duidelijk zijn.

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 0 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws