De vraag van €100.000: Porsche 718 Cayman S of 911 Carrera?

caymanvs911-intro

Ooit was de Cayman een 911 voor de mensen die er het geld niet voor hebben. Ondertussen is de instap-Porsche uitgegroeid tot een machine dat in S-trim even snel is als de 911 Carrera, voor bijna de helft van de prijs. Waarom zou je dus voor een standaard 911 gaan als je voor dat geld een tot de nok met opties volgestoken 718 Cayman hebt? Laat het gevecht beginnen!

Door kwatongen werd de Cayman altijd beschreven als een zwak alternatief voor de 911. Andere tongen hebben het dan weer over het feit dat de Cayman eigenlijk veel homogener in elkaar is gestoken dan die negenelf (denk maar aan de échte middenmotor). Met z'n zopas voorgestelde facelift wordt de 718 Cayman weer wat sneller. Een sprint naar de honderd in 4,2 seconden om exact te zijn en laat dat nu net even snel zijn als de 911 Carrera.

Straf, want hoewel beide tegenwoordig aan de turbo hangen, doet de Cayman het met twee cilinders en wat longinhoud minder. Tocht pronkt hij met 350 pk op z'n fiche, terwijl dat van de 911 op 370 pk steekt. Daar stopt het trouwens niet bij, want de Cayman S vertrekt bij de Porsche-dealer vanaf 66.792 euro, de 911 Carrera doet dat vanaf 99.835 euro. Laat daar net het fijne in zitten, want maak je een onlogische kwinkslag, dan heb je eigenlijk nog 33.000 euro aan budget over om je Cayman S uit te dossen, waardoor je eigenlijk een full-option exemplaar kan samenstellen met zelfs een exclusieve lakkleur, al even exclusief leder, sportuitlaat en lekkere sportstoelen.

Maar de vraag van 100.000 euro dus:

Wat kiezen jullie, een instap 911 Carrera, of een full-option 718 Cayman S?

Porsche-Cayman-VS-911
Porsche-Cayman-VS-911
Porsche-Cayman-VS-911
Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 6 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties (6)

Plaats een reactie
Kefkie 16:25
afbeelding van Kefkie

De Cayman, met handbak aub.

De 911 gaat iets teveel GT op.

Ponrow 19:04
afbeelding van Ponrow

Cayman.

Eddy 21:50
afbeelding van Eddy

Doe mij maar een GT-R

Glenn 07:58
afbeelding van Glenn

911, maar dan wel de 997 variant. Kost evenveel als een nieuwe cayman. En geen ijzeren long.

Adriaan 11:28
afbeelding van Adriaan

Op rijgedrag (wat je er toch van hoort) zou ik de cayman kiezen, puur op uiterlijk de 911, maar voor dat geld kan ik mij een full option F Type S bestellen, en dan is het snel beslist hoor.

Wim 12:35
afbeelding van Wim

Cayman

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws