
'Wat dit nou voor een vraag is?' Wel, verschillende journo's die al hebben mogen proeven van de Honda NSX uitten bezorgdheid, want de toeter zou te flauw zijn voor de supercar. Geen grap.
Je denkt er vaak niet bij na maar ingenieurs vergaderen waarschijnlijk twintig keer om te bepalen hoe de claxon/toeter van een nieuw model moet klinken. Want geloof het of niet, er kruipt de nodige finesse in het bepalen van de juiste klank. Zo hebben kleine stadswagentjes meestal een hoger klinkende claxon dan een zakensedan. Al zou de Honda NSX - als we gaan categoriseren op toetergeluid - ook in het segment van de stadswagentjes vallen.
Bij de ontwikkeling ervan kwamen de ingenieurs namelijk tot het beseft dat voorin alles zo op elkaar zit gepakt dat er eigenlijk geen plaats was voor een 'volwassen' toeter. Waardoor de NSX claxoneert als een Honda Jazz. Of dat een probleem is? Eigenlijk niet. Al zette het ons aan het denken;
Ben jij tevreden met het geluid van je claxon?
Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
amaai ja,dat ze daar nog niet opgekomen zijn
Door andre123 1 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Als er nu eens een station-versie van zou zijn, dan zou het nog interessanter zijn. Die extra...
Door Waxweazel 1 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 1 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 1 jaar geleden