Autofans Vloot: Wat wil jij weten over de Hyundai i30?

hyundai-i30-af-vloot-xl-drive

Dezer dagen toeren we rond in de Hyundai i30. We nemen de wagen mee naar verschillende plaatsen, vragen ons af in welke eenheid we het koffervolume deze keer kunnen uitdrukken en kijken wie er nu wel en niet naar omkijkt. Maar wat wil jij weten over de i30?

De motorisatie in onze i30 is de 1.4 Turbo, goed voor 140 pk. Voor de gelegenheid testen we hem met de DCT-automaat. Simpelweg omdat de i30 N nog zijn prototyperondjes draait op de Nurburgring natuurlijk. Maar de hatchback die wij testen is ook iets wereldser. Dat maakt dat we hem voor allerlei dingen kunnen inzetten. Wij hebben echter ook maar ons standaardpakket dat we afwerken en daarom willen we van jou, beste Autofan, graag weten wat jij wil weten over deze i30. Post je vraag hieronder in de comments, en misschien krijg je het antwoord wel in één van de komende weken tijdens onze test.

Geen inspiratie voor je vraag? Kijk even wat we bij eerdere wagens in onze Autofans-vloot klaarspeelden.

Auteur: Auteur: Sven
Reacties: 6 reacties

Tags

Laatst gepubliceerd

Reacties (6)

Plaats een reactie
Evo X 15:27
afbeelding van Evo X

Heb je het gevoel dat je met 'n op hol geslagen stofzuiger onderweg bent, of krijg je het gevoel dat je vermogen over hebt, dat 't dus niet nodig is om hem op z'n staart te trappen wil je beetje vooruit gaan? En dan de prestaties he, hoeveel tijd hebben die 140 opgejaagde paarden nodig om de honderd te laten passeren? ;)

Kevin 23:01
afbeelding van Kevin

Telt alles? :p Hoeveel stappen heeft Hyundai deze keer gemaakt om weer dichterbij de europeanen te komen? Hoe bruikbaar is de koffer in configuratie met 3 volle reiskoffers, hoelang blijf je comfortabel in de zetels zitten als je met de wagen op reis trekt. Wat zegt het schakelgedrag op het comfort van de wagen. Hoe handig is het multimedia, ...

DH 08:56
afbeelding van DH

Zet eens een kinderzitje met kind van 2 jaar op de achterbank en hang een dvd-peler of iPad aan de hoofdsteun voor hem. Moet de voorste zetel ver naar voren zodat het kind met zijn handen en voeten NIET aan z'n entertainment kan? Dat is nu het geval in onze 207sw en voor lange mensen voorin een probleem tijdens langere tochten.

Vital Van den Heuvel 20:23
afbeelding van Vital Van den Heuvel

Bij mij komt comfort op de eerste plaats. Dus hoe is het gesteld met motor- en rolgeluiden en wel of geen comfortabele vering?

Lusaka Funeral Association 23:26
afbeelding van Lusaka Funeral Association

Hoe zit het met stuurgevoel? En dan bedoel ik of ze het gevoelloze stuur van de vorige i30 hebben weggewerkt. En kan je de stuurbekrachtiging nog altijd in drie standen instellen?

Lusaka Funeral Association 02:01
afbeelding van Lusaka Funeral Association

Ik zou graag nog een vraagje willen toevoegen: in mijn i30 van de tweede generatie zit klimaatregeling. Deze heeft een stand: 'soft'. De airco koelt dan zonder dat er een tochtstroom in de auto ontstaat. Bij mij staat dat dus altijd ingesteld op 'soft' en dat heeft mij al heel veel verkoudheden bespaart, iets waar ik zeer tevreden over ben aangezien ik zeer gevoelig ben aan verkoudheden. Mijn vraag dus: zit deze 'soft'-functie nog altijd op de airco? Ik zou dat toch echt niet meer willen missen op mijn volgende wagen.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws