Over Autofans

Autofans.be is ontstaan op 12 September 2008 door een paar autogekke mensen samen te brengen. Wij vonden geen website die de Belgische autowereld in combinatie met algemeen dagelijks autonieuws op een luchtige manier rapporteerde. Daarom besloten we maar zelf te doen. Hoe moeilijk kon het zijn?
Het doel van onze website is niet alleen aan verslaggeving doen, maar ook het samenbrengen van de Belgische autoliefhebbers Wij doen dit via ons online automagazine waar iedereen zonder registratie zijn ongezouten mening kan geven.
Autofans.be biedt naast de dagelijkse actualiteit binnen de auto-industrie ook twee rijtesten per week aan, op maandag en donderdag rond de middag. Onze rijtesten worden verzorgd door de redactie zelf. Dit is zelf geschreven tekst met eigen foto's en/of videomateriaal, tenzij anders vermeld.
De redactie telt op dit moment vier leden. Elk redactielid heeft zo zijn specialiteit en interesses. Met deze verscheidenheid hopen we elk soort autofan geboeid te houden. De redactie is ook volledig onafhankelijk. Onze redactie staat altijd open voor bijdragen van onze lezers en is zeer blij met tips die doorgestuurd worden. Contacteer de redactie dus vrijblijvend.
Naast de redactie, kan Autofans ook op de steun rekenen van twee jonge succesvolle internet ondernemers met een voorliefde voor auto's. Door de bewondering voor de gedrevenheid waarmee wij Autofans'ers bezig waren, hebben zij onmiddellijk in ons geloofd en de nodige middelen en kennis in Autofans.be geïnvesteerd om de site te brengen op het niveau dat hij nu is. Dat onze website zo snel laadt, is dan ook volledig te danken aan de hostingexperts van ClearMedia.
De Autofans redactie

Sven Geiregat
Sven is de gesettelde huisvader van de redactie, hij is trotse papa van drie schitterende dochters. Hij gebruikte daarbij een Chevy Orlando, ideaal voor zijn kroost. Intussen is de wagen vervangen door een Audi A2, een youngtimer om in de gaten te houden. Sven is de fleetmanager binnen de redactie, die +100 reviews per jaar hebben we aan hem te danken. Volg Sven op Twitter.

Wim Verboomen
Wim is altijd druk in de weer. Als je ooit wil weten hoeveel Nm koppel welke motor heeft, stuur hem dan even een mailtje. Cijfertjes zijn zijn ding en hij is dan ook vooral aanwezig op strategisch vlak. Wim tikte onlangs een BMW E30 3 Reeks op de kop. Volg Wim Verboomen op Twitter.

Yves Wouters
Klikte te veel op zijn computermuis en kwam verdwaald aan op Autofans. Hij begon al snel alle artikels te lezen en speelde een hoofdrol in de community met een pak reacties en het inzenden van tips. Zijn journalistieke studies, originaliteit en gedrevenheid zette Autofans aan Yves in 2013 binnen te halen. Voorlopig hebben we daar nog niet al te veel spijt van. Yves bolt rond met zijn aparte Citroën C4 Cactus. Volg Yves op Twitter.
Wim Bervoets
Wim surfte verschillende autosites af en kwam uiteindelijk bij Autofans terecht. Hij nam een goedgevulde rugzak ervaring mee en zorgt mee voor de dagelijkse content. Suzuki Swift Sportjes zijn Wim's guilty pleasure. Volg Wim Bervoets op Twitter.
De Autofans Fotografen
Glenn Huyben
Glenn werkte al vaker samen met Autofans.be onder impuls van redactielid Yves. Zijn stijl is herkenbaar aan de hoge witbalans en strakke fotolocaties. Glenn's werk kan je op zijn website terugvinden, of op zijn Instagram
Cedrick Willems
Stelde ooit voor of hij eens geen foto's voor ons mocht maken op het autosalon van Brussel, sindsdien is hij er elk salon bij. Genève, Parijs, Brussel of Frankfurt, op elk salon kunnen we op Cedrick en zijn topmateriaal rekenen.
Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Door andre123 3 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Door Waxweazel 3 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 3 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 3 jaar geleden