De huidige generatie Audi A4 zit in het midden van zijn loopbaan. Naar goede Duitse gewoonte is het dan ook tijd voor een opfriskuur. Wat er juist nieuw is aan de middenklasser?
Stijlrakkers Q2 en Q8 mogen dan wel de aandacht weg proberen slepen van de gevestigde waarden, Q3 is niet zinnens om dat zonder slag of stoot te laten gebeuren. De tweede generatie moet comfort, bruikbaarheid en design weten te verzoenen. Een geslaagde missie?
Terwijl de dieselmotor in Europa persona non grata is geworden, maakt uitgerekend Audi de omgekeerde beweging met het leeuwendeel van haar S-modellen. Of ze daar in Ingolstadt gek geworden zijn?
Audi geeft ook haar Q2 een S-kuur. Een crossover op het platform van de VW Polo met het 300 pk sterk hart van de Golf R. Het moet niet gekker gaan worden dan deze SQ2.
Buiten vermaledijde Elon Musk dacht tien jaar geleden niemand iets van de elektrische auto. Of toch niet helemaal, want in de catacomben van voorname automerken werd er noest gewerkt aan hun elektrische visie. Na jaren hard labeur resulteert dat bij Audi in deze e-tron. Een elektrische revolutie op wielen?
Ga je in het woordenboek op zoek naar de definitie van Opulentie, dan kom je er zonder twijfel een foto van deze Audi Q8 tegen. Een auto die geen ander bestaansrecht heeft dan het dienen als voorbode voor de nieuwe designtaal bij het merk uit Ingolstadt. En toch... geraakte deze loebas uit de conceptfase. Of hij daar niet beter was gebleven?
De kleinste van de Audi line-up krijgt een verdiende tweede generatie. Met een heftig nieuwe vormgeving, technotastisch interieur en absurde naamgeving op motorenvlak. Nee, in deze A1 30 TFSI ligt geen 3.0 benzine, wel een duizendje.
Het was even wachten, maar nu heeft het merk met de vier ringen opnieuw een speelkameraadje voor de Mercedes E-Klasse en de BMW 5 Reeks. Wie laatst lacht, best lacht?
Al twee decennia is de Audi A6 een vaste waarde bij de hogere kaderleden van Vlaanderens meest succesvolle ondernemingen. De nieuwe generatie moet de zakenberline binnenbrengen in de digitale wereld en tegelijk laten herrijzen uit de assen van dieselgate. Autofans ging op pad... met de dieselversie.
In het land van de SUV-coupés was Audi lange tijd afwezig. Met de Q8 hebben ze dat gaatje in hun aanbod opgevuld. Nummer vijf in hun SUV-gamma, waardoor Audi steeds meer de kaart van de SUV's trekt.
Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Door andre123 3 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Door Waxweazel 3 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 3 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 3 jaar geleden